Burnout als centres públics de secundària de les Illes Balears

Autor/a

Sánchez Llull, David

Director/a

March Cerdà, Martí X.

Ballester Brage, Lluis

Fecha de defensa

2014-10-22

Páginas

454 p.



Departamento/Instituto

Universitat de les Illes Balears. Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació. Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques

Resumen

Burnout als centres públics de secundària de les Illes Balears, és una tesi que es fonamenta en una investigació desenvolupada durant més de cinc anys, la qual intenta determinar la prevalença de l'estrès crònic laboral (burnout) en els professors i professores que imparteixen classe als centres públics de secundària de les Illes Balears, com a mitja per analitzar no només l'estat de salut del nostre professorat, sinó també, per determinar com es troba el nostre model organitzatiu escolar i si aquest fomenta un model d'escola saludable i positiu, el qual té en compte els riscos psicosocials, els quals afecten cada vegada més al rendiment dels nostres professors mitjançant l'aparició de problemes físics i psicològics.


Burnout en los centros públicos de secundaria de las Illes Balears, es una tesis que se fundamenta en una investigación desarrollada durante más de cinco años, que intenta determinar la prevalencia del estrés crónico laboral (burnout) en los profesores y profesoras que imparten clase en los centros públicos de secundaria de las Iles Balears, como medio para analizar no sólo el estado de salud de nuestro profesorado, sino también, para determinar cómo se encuentra nuestro modelo organizativo escolar y si éste fomenta un modelo de escuela saludable y positivo, el cual tiene en cuenta los riesgos psicosociales, que afectan cada vez más al rendimiento de nuestros profesores mediante la aparición de problemas físicos y psicológicos..

Palabras clave

investigació, burnout, ensenyament secundari obligatori, ESO, MBI, Inventari de Burnout de Maslach, professor, docència, escola saludable, prevenció, Illes Balears; Investigación, burnout, enseñanza secundaria obligatoria, ESO, MBI, Inventario de Burnout de Maslach, profesor, docencia, escuela saludable, prevención, Illes Balears.

Materias

37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre

Área de conocimiento

Teoria i Història de l'Educació

Documentos

tdsl1de1.pdf

4.862Mb

 

Derechos

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)