Activisme patrimonial a Catalunya. La salvaguarda del patrimoni construït (1970-2020) 

    Castañé Curiel, Íngrid (Date of defense: 2023-12-14)

    This doctoral thesis studies the relationship between citizenship and built heritage through the social movements that arise for its claim and defense, that is, heritage activism. The research delves into the initiatives ...

    Actuaciones educativas de éxito con grupos vulnerables: su incidencia en la educación, la cohesión social y el bienestar personal 

    Gairal Casadó, Regina (Date of defense: 2019-07-23)

    This thesis aims to identify and analyse the impact on the implementation of successful educational actions with vulnerable groups, thus responding to the social objectives stipulated by the United Nations Organization ...

    Ajuda humanitària dels quàquers als infants de Catalunya durant la Guerra Civil 

    Serra i Sala, Rosa, 1956- (Date of defense: 2007-02-02)

    Durant la Guerra Civil, els quàquers es van plantejar ajuda calia detectar els punts de conflicte a Catalunya i cercar l'ajuda directa i alimentar els infants a través de les cantines per evitar desplaçaments que ...

    Aproximació històrica a l'educació especial a Catalunya: l'educació institucionalitzada en centres d'educació especial a les comarques de Girona (1873-1997) 

    Garcia Balda, Josep Maria (Date of defense: 2007-09-28)

    Aquesta Tesi Doctoral se situa en l'àmbit dels estudis històrico-educatius. S'estructura a partir d'una aproximació a la història de l'educació especial de les persones amb discapacitat i contextualitzada a partir de ...

    Una aproximació holística a l'educació. Estudi de cas 

    Pujol i Costa, Anna (Date of defense: 2022-11-29)

    This dissertation provides a holistic approach to education. It is based on the idea that there is a paradigm, different from the conventional paradigm, which aims to educate a person in his entirity, including the spiritual ...

    Cambios en la práctica formativa del profesorado a partir de una formación continua en la modalidad de educación a distancia 

    Fauth, Fernanda (Date of defense: 2022-07-18)

    This doctoral thesis is the result of an educational research that stems from an interest in analysing the learning transfer process of an online technopedagogical teacher training offered by a higher education institution. ...

    Cap a un model per interpretar i facilitar l'aprendre: estratègies i recursos per a la reflexió-acció en i des de la pràctica 

    Casadevall i Busquet, Ramon (Date of defense: 1997-07-14)

    1.- L'enquadrament d'aquest treball de recerca s'ha fet en i des de la praxis. EI que interessa és descobrir i proposar instruments pedagògics d'ajuda, assequibles i contextualitzats, especialment en el terreny de la ...

    Club de valientes violencia 0: contextos upstander en educación infantil y primaria para prevenir el acoso de primer y segundo orden 

    Carbonell Sevilla, Sara (Date of defense: 2022-07-22)

    This thesis aims to respond to the global problem of bullying and school violence (UNESO, 2019) from a preventive perspective and based on scientific evidence of social impact. The main objective of the thesis is to ...

    Configuració dels antecedents professionals de l'educador especialitzat-social a Catalunya (1960-90) des d'una perspectiva històrica 

    Martinell, Alfons (Date of defense: 1994-06-14)

    The main aim of this research is based on the figure of the Specialized Educator in general terms. The width of this subject and the scarce literature forces us to deal with it from a global and extensive perspective, ...

    Consideraciones sobre la calidad y éxito educativos en las instituciones escolares de educación obligatoria 

    Pérez Edo, Esther (Date of defense: 2020-12-17)

    This study analyzes the scaffolding of a set of six innovative compulsory education schools through the analysis of its structure, organization and educational projects in order to capture the uniqueness of the teaching ...

    Contribucions pedagògiques del homeschooling 

    Bellmunt Borràs, Maria (Date of defense: 2021-07-15)

    Throughout the second half of the twentieth century, the historic milestone of having a free school place for all children in our country and in most developed countries was achieved. Universal and free schooling was ...

    La convivència escolar a primària: anàlisi de les dificultats de convivència i identificació de les iniciatives de millora als centres escolars de primària de Catalunya 

    Felip i Jacas, Núria (Date of defense: 2012-11-23)

    The thesis “The coexistence in primary schools” aims to analyse the difficulties encountered by primary schools in Catalonia in terms of coexistence. It also focuses on the various proposals for improvement that school ...

    Cultural Impact Perception a model proposal for intangible impact assessment. Una proposta d'avaluació de política pública a través de l'anàlisi d'impactes culturals d'esdeveniments culturals entesos com a actes d'implementació 

    Colombo Vilarrasa, Alba (Date of defense: 2012-09-25)

    In contemporary democratic societies most administrations manage their competences by means of programmes of government action, i.e. using public policies. These aim to resolve publicly identified situations or conflicts, ...

    Del transmedia storytelling al transmedia learning. Reflexions entorn l'ús de les narratives transmèdia com a estratègia didàctica 

    Meyerhofer-Parra, Rafel (Date of defense: 2023-09-05)

    This doctoral thesis is the result of the conceptual and practical analysis of the uses of transmedia narratives in education. Storytelling, narration or the art of storytelling is a key element of human communication. In ...

    Desarrollo sostenible y derechos culturales. Contribuciones desde las ciudades y los gobiernos locales con la Agenda 21 de la cultura y Cultura 21 Acciones 

    Pascual i Ruiz, Jordi (Date of defense: 2021-07-06)

    The research studies the contributions that cities and local governments have made to debates, both locally and globally, on cultural rights and on the role of the culture in sustainable development. The research consists ...

    Diagnòstic i intervenció psicopedagògica en alumnes amb problemes d'agressivitat a l'educació secundària obligatòria: una proposta per a la millora de l'atenció psicopedagògica 

    Mayoral, Sílvia (Date of defense: 2003-04-11)

    La quantitat de demandes ateses d'alumnes que mostren comportaments agressius a l'escola fa palès que actualment el problema de la violència en els centres educatius suscita molta polèmica. Podem trobar que en l'última ...

    Diversitat cultural i educació. Per una educació intercultural a les escoles d'educació primària 

    Besalú, Xavier, 1953- (Date of defense: 2005-12-16)

    La tesi vol respondre quatre preguntes: Quina concepció d'educació intercultural ens cal a la Catalunya del segle XXI? Com ha fet front el sistema educatiu de Catalunya a l'arribada d'alumnes d'origen estranger? Quins ...

    Educació ambiental: un enfocament metodològic en formació inicial del professorat d'Educació Primària 

    Junyent i Pubill, Mercè (Date of defense: 2002-02-22)

    Aquesta tesi se situa en una perspectiva de l'Educació Ambiental adreçada a la Sostenibilitat i com a nucli catalitzador d'una Educació per al Canvi.<br/>Amb la investigació que es presenta es pretén, a més, contribuir a ...

    Educació i integració en el cas de la comunitat marroquina a Girona. Una anàlisi entre el país d'origen i el d'assentament 

    Palaudàrias, Josep Miquel (Date of defense: 1998-12-18)

    La recerca s'ha desenvolupat a través d'un estudi que ha interrelacionat el procés d'integració social i cultural de la comunitat marroquina en la societat d'assentament amb la integració escolar dels infants i joves en ...

    El cinema com a recurs i matèria d'estudi: l'experiència de Drac Màgic 

    Gispert Pellicer, Esther (Date of defense: 1996-10-16)

    La tesi titulada "El cinema com a recurs i matèria d'estudi: l'experiència de Drac Màgic", consta de quatre parts clarament diferenciades, però complementàries entre si, que responen a la voluntat d'orientar la introducció ...