Interacció en infants amb plurideficiència. Intervenció i avaluació.

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació
dc.contributor.author
Soro Camats, Emili
dc.date.accessioned
2011-04-12T13:59:50Z
dc.date.available
2002-11-21
dc.date.issued
2002-09-20
dc.date.submitted
2002-11-21
dc.identifier.isbn
846880620X
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-1121102-101618
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/2641
dc.description.abstract
La tesi té com a principal objectiu dissenyar i posar en pràctica un procés longitudinal d'intervenció-avaluació fonamentat en l'enfocament habilitador en general, i en la perspectiva dels sistemes augmentatius i alternatius de comunicació, en concret, per a persones amb greu discapacitat per a la comunicació oral. Es postula el possible desenvolupament de la comunicació i el llenguatge des de l'ús de la noció de la bastimentada ("scaffolding") que aporta l'emmarcament teòric del constructivisme social, i en el model de recerca participativa. La tesi presenta els resultats d'un procés longitudinal d'assessorament, de quatre anys de durada, adreçat a les escoles i a les famílies de tres infants amb paràlisi cerebral i plurideficiència greu que necessiten utilitzar sistemes de comunicació assistida. Els resultats s'analitzen a la llum de la descripció d'un cas i de la quantificació de les observacions realitzades en els tres casos.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
cooperació amb famílies
dc.subject
Comunicació augmentativa i alternativa
dc.subject
paràlisi cerebral
dc.subject
habilitació
dc.subject
constructivisme social
dc.subject
discapacitat motriu
dc.subject
plurideficiència
dc.subject
recerca participativa
dc.subject
observació longitudinal.
dc.subject.other
Ciències de la Salut
dc.title
Interacció en infants amb plurideficiència. Intervenció i avaluació.
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
37
cat
dc.contributor.director
Basil Almirall, Carme
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat
dc.identifier.dl
B.51978-2002


Documents

TESI.pdf

4.062Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)