Atributs clau de la contemporaneïtat: actius inspiracionals en els processos creatius, estímuls revulsius en les estratègies de marca 

    Marín Anglada, Marta (Date of defense: 2016-02-05)

    Vivim en un món dominat per la cultura visual. Les imatges formen part de la nostra existència i de les nostres experiències vitals. El llenguatge visual conforma la nostra realitat i l’hem de saber interpretar si volem ...

    Barcelona Ciutat Digital i Amsterdam Smart City. Estratègies i canals de comunicació i participació ciutadana: webs i Twitter 

    Surinyac Carandell, Nina (Date of defense: 2022-03-07)

    Diversos estudis confirmen que en els darrers anys les ciutats han viscut un augment constant de la població. Segons estimacions de l’estudi presentat per les Nacions Unides l’any 2014 “World Urbanitzation Prospect” (United ...

    El caso Netflix 2012-2015. Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas 

    Cornejo Stewart, Josefina (Date of defense: 2016-06-07)

    Aquesta investigació explora el panorama de sèries dramàtiques nord-americanes que ha arribat amb el nou segle, a partir d'un estudi en profunditat d'aquest nou model serial que inclou diferents categories d'anàlisi i que ...

    Creación y posicionamiento de la Barcelona postolímpica como marca ciudad 

    Morillo Palomo, Consolación (Date of defense: 2016-01-22)

    La present tesi és una investigació de caràcter analític-interpretatiu sobre la creació i el posicionament de la ciutat de Barcelona com a marca ciutat després d’haver celebrat amb gran èxit mediàtic les Olimpíades de 1992. ...

    Cuando la música desapareció de televisión. Historia, evolución y análisis narrativo del periodismo musical en TVE y TV3 

    Álvarez Vaquero, Alicia (Date of defense: 2017-07-12)

    La tesi que aquí es presenta està basada en una recerca sobre l'evolució en la narrativa audiovisual dels programes musicals periodístics en televisió per la qual hem aplicat una plantilla d'anàlisi narrativa que ens oferís ...

    La Democracia Digital y sus Artefactos: Implementación de las Aplicaciones de Asesoramiento al Voto (VAAs) en España, Chile y la Unión Europea 

    Uribe Sandoval, Ana Cinthya (Date of defense: 2016-01-12)

    Aquesta tesi doctoral és una anàlisi de caràcter experimental que pretén fer un balanç de l’aplicació de les eines conegudes com Aplicacions d’Assessorament al Vot o VAAs (segons les seves sigles en anglès) en diversos ...

    ECOSOCIALISME, Comunicació política i societat postmoderna a la Catalunya democràtica. Teoria i història de l'ecosocialisme com a corrent de pensament en la Posmodernitat (1980-2015) a través de la seva representació política i mediàtica 

    Risquete Sánchez, Jaime Miguel (Date of defense: 2016-01-29)

    Aquesta tesi doctoral és una recerca sobre els orígens i el desenvolupament de l'ecosocialisme, corrent de pensament que fusiona elements de la doctrina marxista, del socialisme utòpic, de l'anarquisme i de l'ecologisme. ...

    La eficacia de las palancas comerciales y la promoción en el punto de venta 

    Solanilla Pascau, Antonio (Date of defense: 2016-01-13)

    La present tesis doctoral està centrada en el servei i l’efecte que les palanques comercials, amb visió estratègica, i les palanques promocionals, amb visió tàctica, tenen pels responsables de màrqueting i gestors de la ...

    El Treball per projectes en els ensenyaments superiors en disseny de producte 

    Ferran Masip, Guillem (Date of defense: 2020-09-29)

    En el context de l’Educació Superior Universitària posterior al Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que servirà per implementar els acords a ...

    Els assassins d'El Capitán Trueno. La censura de les publicacions infantils i juvenils durant el franquisme. Estudi de l'evolució del marc legal i del seu impacte en els continguts publicats (1936-1982) 

    Sanchís Llàcer, Josep Vicent (Date of defense: 2016-01-14)

    A Espanya el control del pensament i la informació per part del règim derivat de la victòria de la guerra de 1936 va tenir sempre intencions totalitzadores, però va travessar diferents etapes segons els moments històrics, ...

    Els esdeveniments mediàtics en l'era digital. La Via Catalana cap a la Independència 

    Peracaula Juanola, Ismael (Date of defense: 2016-01-26)

    La present tesi doctoral aborda l’estudi dels esdeveniments mediàtics (media events) en l’era digital. L’objectiu del treball és l’elaboració d’un model d’anàlisi que permeti interpretar esdeveniments històrics i mediàtics ...

    El endorsement de los celebrities y su influencia en el consumidor 

    Julià Rich, Míriam (Date of defense: 2016-02-09)

    Avui en dia les companyies, com una estratègia més de màrqueting i comunicació, trien i utilitzen als celebrities perquè donin suport en els seus productes i es converteixi en més vendes. La proposta d'aquesta tesi és ...

    La enseñanza universitaria de la Ética y Deontología periodísticas y los desafíos morales de los informadores. Encuentros y desencuentros entre la academia y la profesión en la transición al Espacio Europeo de Educación Superior 

    Jiménez Gómez, Eva (Date of defense: 2016-01-21)

    En aquest treball, es descriu l'estat de l'ensenyament de l'assignatura d'Ètica i Deontologia periodístiques, s'explica la percepció dels periodistes sobre diverses qüestions ètiques i es comparen les respostes de professors ...

    Estrategias de comunicación en la nueva economía: relaciones públicas y publicidad en la era digital. Los casos de estudio de Wallapop, Westwing y Fotocasa 

    Coll Rubio, Patricia (Date of defense: 2018-03-19)

    L'activitat comunicativa es troba en ple procés de transformació i les seves estratègies es desenvolupen en nou context interconnectat. La present tesi doctoral parteix de la hipòtesi de l'existència d'un plantejament ...

    Ethics and Photojournalism: the visual representation of reality 

    Franquet Dos Santos Silva, Miguel (Date of defense: 2016-02-04)

    Inspirats en la filosofia moral de Paul Ricoeur, per qui l'ètica general pot contribuir per qüestionar les conviccions on es basa l'ètica aplicada, aquest estudi pretén identificar i qüestionar els principis ètics fonamentals ...

    Éric Rohmer: la transformació de la intimitat a la segona meitat del segle XX. Una mirada sociològica 

    Strino Prat, Francesc (Date of defense: 2017-06-28)

    Aquest estudi aplica una mirada sociològica a l’obra cinematogràfica d’Éric Rohmer, en tant que el seu caràcter realista i documentalista, reflecteix amb precisió les dinàmiques de la transformació de l’amor a la segona ...

    Fent notícies a l'ARA. Integració de redaccions en un procés de nova planta 

    Daza Tapia, Andrea (Date of defense: 2017-09-28)

    L’objectiu general d’aquesta recerca és analitzar el naixement de la redacció integrada del diari català ARA i determinar les seves particularitats des de una dimensió empresarial, professional i tecnològica. S’hi identifiquen ...

    Individuo, sociedad y cultura en la recepción mediática de la diáspora hispanoamericana 

    Concepción Sepúlveda, Luis Gilberto (Date of defense: 2016-02-05)

    Aquesta tesi doctoral estudia la recepció mediàtica dels principals col·lectius hispanoamericans que viuen a Barcelona amb un model d’anàlisi inspirat en la Pragmàtica Formal habermasiana. Això permet interpretar les ...

    La planificación de medios y la fragmentación de audiencias. Incidencia de la televisión a la carta en la evolución del Prime Time en España 

    Polo López, Marcos (Date of defense: 2017-06-30)

    L'objectiu fonamental de la present tesi doctoral és analitzar l'impacte de la televisió a la carta en les audiències del prime time a Espanya i, per extensió, a la planificació de mitjans. L'aparició de diferents cadenes ...

    Los fundamentos estéticos y artísticos de la dirección de arte en publicidad. El proceso de consolidación de los profesionales de la dirección de arte en Colombia 

    Vélez Ochoa, Claudia Inés (Date of defense: 2019-07-18)

    La publicitat és la indústria de les idees. Fa més de 150 anys que la publicitat és la professió dels creatius, però no tots els professionals de la publicitat es dediquen a produir idees ni tots els creatius es dediquen ...