Atributs clau de la contemporaneïtat: actius inspiracionals en els processos creatius, estímuls revulsius en les estratègies de marca 

    Marín Anglada, Marta (Date of defense: 2016-02-05)

    Vivim en un món dominat per la cultura visual. Les imatges formen part de la nostra existència i de les nostres experiències vitals. El llenguatge visual conforma la nostra realitat i l’hem de saber interpretar si volem ...

    El caso Netflix 2012-2015. Nuevas formas de pensar la producción, distribución y consumo de series dramáticas 

    Cornejo Stewart, Josefina (Date of defense: 2016-06-07)

    Aquesta investigació explora el panorama de sèries dramàtiques nord-americanes que ha arribat amb el nou segle, a partir d'un estudi en profunditat d'aquest nou model serial que inclou diferents categories d'anàlisi i que ...

    Comunicación de marca para vender. Los resultados de la construcción valor de marca desde la comunicación. Análisis de los Premios Eficacia 

    Casalà Surribas, Iolanda (Date of defense: 2016-01-15)

    Avui en dia la importància de les marques és indubtable. La marca es reconeix com el principal actiu de moltes companyies i el seu valor (econòmic) genera progressiu interès en tots els àmbits empresarials. La rellevància ...

    Cuando la música desapareció de televisión. Historia, evolución y análisis narrativo del periodismo musical en TVE y TV3 

    Álvarez Vaquero, Alicia (Date of defense: 2017-07-12)

    La tesi que aquí es presenta està basada en una recerca sobre l'evolució en la narrativa audiovisual dels programes musicals periodístics en televisió per la qual hem aplicat una plantilla d'anàlisi narrativa que ens oferís ...

    Cultura, organització i resistència mediàtica. Elements per definir un tercer sector plural de la cultura a partir de quatre casos de la música popular catalana (2003-2018) 

    Aymerich Casas, Eloi (Date of defense: 2019-11-18)

    Aquesta tesi estudia com la cultura, davant l’amenaça de l’hegemonia industrial, mercantil, global i totalista, s’organitza per respondre amb una resistència mediàtica contrahegemònica cultural i comunicativa. L’objecte ...

    Cultural Sustainability and the SDGs in the European Union and Andorran cultural policies 

    Ferran Vila, Susanna (Date of defense: 2022-09-09)

    El rol de la cultura en el Desenvolupament Sostenible actualment continua sent subsidiari. Tot i així per primera vegada la cultura s’ha inclòs en l’agenda global de Desenvolupament Sostenible, a l’Agenda 2030 de les Nacions ...

    La Democracia Digital y sus Artefactos: Implementación de las Aplicaciones de Asesoramiento al Voto (VAAs) en España, Chile y la Unión Europea 

    Uribe Sandoval, Ana Cinthya (Date of defense: 2016-01-12)

    Aquesta tesi doctoral és una anàlisi de caràcter experimental que pretén fer un balanç de l’aplicació de les eines conegudes com Aplicacions d’Assessorament al Vot o VAAs (segons les seves sigles en anglès) en diversos ...

    Diseño gráfico y arte. Hacia una historia integrada. Las tensiones entre la historia del diseño gráfico y del arte: orígenes, límites e incidencias en los estudios superiores de diseño gráfico en España 

    Zulueta Yoldi, Maider (Date of defense: 2016-01-28)

    Des de l'àmbit acadèmic del disseny gràfic, s'assumeix que la història i la teoria de les imatges més significatives prèvies a la revolució industrial són –única i exclusivament– competència de la història de l'art, un ...

    El cine Low Cost como Modelo de Negocio. Nuevas formas de producir, distribuir y consumir el cine Español (2008 - 2016) 

    Daryanani Melwani, Vibha (Date of defense: 2017-09-19)

    L'estudi "El cinema Low Cost com a model de negoci, noves formes de produir i distribuir el cinema Espanyol (2008-2016)", tracta aquest mètode com una manera alternativa de pensar la producció cinematogràfica a Espanya. ...

    El Treball per projectes en els ensenyaments superiors en disseny de producte 

    Ferran Masip, Guillem (Date of defense: 2020-09-29)

    En el context de l’Educació Superior Universitària posterior al Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, que servirà per implementar els acords a ...

    Els assassins d'El Capitán Trueno. La censura de les publicacions infantils i juvenils durant el franquisme. Estudi de l'evolució del marc legal i del seu impacte en els continguts publicats (1936-1982) 

    Sanchís Llàcer, Josep Vicent (Date of defense: 2016-01-14)

    A Espanya el control del pensament i la informació per part del règim derivat de la victòria de la guerra de 1936 va tenir sempre intencions totalitzadores, però va travessar diferents etapes segons els moments històrics, ...

    Evolution of the media market and its legal framework in Bosnia and Herzegovina since the independence: special focus on defamation 

    Cendic, Kristina (Date of defense: 2016-11-04)

    Encara que a Bòsnia i Hercegovina hi hagi un marc legislatiu que ofereix disposicions legals per a garantir la llibertat d’expressió, la seva aplicació real és molt dificultosa a causa dels comunistes i dels llegats de ...

    Éric Rohmer: la transformació de la intimitat a la segona meitat del segle XX. Una mirada sociològica 

    Strino Prat, Francesc (Date of defense: 2017-06-28)

    Aquest estudi aplica una mirada sociològica a l’obra cinematogràfica d’Éric Rohmer, en tant que el seu caràcter realista i documentalista, reflecteix amb precisió les dinàmiques de la transformació de l’amor a la segona ...

    Facebook Advertising likeability factors in Pakistan: As a way to understand the relationship between Pakistan's Culture and Advertising 

    Riaz, Sohail (Date of defense: 2022-02-23)

    Aquesta recerca intenta comprendre la relacio entre publicitat i cultura mitjancant l'estudi de la importancia de la likeability publicitaria. La singularitat de l'estudi resideix en l'originalitat de la idea de la ...

    Fent notícies a l'ARA. Integració de redaccions en un procés de nova planta 

    Daza Tapia, Andrea (Date of defense: 2017-09-28)

    L’objectiu general d’aquesta recerca és analitzar el naixement de la redacció integrada del diari català ARA i determinar les seves particularitats des de una dimensió empresarial, professional i tecnològica. S’hi identifiquen ...

    La crítica televisiva en la era de la hiperconectividad: los "Bad Fans" de Breaking Bad según Emily Nussbaum 

    Vives-Fierro Planas, Clàudia (Date of defense: 2021-04-09)

    La tesi doctoral neix de la descoberta del neologisme "Bad Fans" trobat en una crítica publicada a The New Yorker escrita per Emily Nussbaum, crítica de televisió. En aquest text es qüestionen les emocions d'alguns espectadors ...

    LAS ESTRUCTURAS COMO PROCESO. Anomalías cotidianas: guión audiovisual, cine mutante, narrativas transmedia y teoría de sistemas 

    Monte Salvador, Carlos (Date of defense: 2017-09-21)

    Aquesta tesi doctoral explora els conceptes fonamentals utilitzats en la creació i l'anàlisi de la narració audiovisual, especialment aquells relacionats directament amb el guió. El treball es centra en la utilització ...

    Memòria, veritat i justícia a Sud-àfrica: la Comissió Veritat i Reconciliació i el seu llegat 

    Genovés Morales, Maria Dolors (Date of defense: 2016-02-02)

    Memòria, veritat i justícia a Sud-àfrica: la Comissió Veritat i Reconciliació i el seu llegat té com a objectiu explorar les especificitats de les polítiques de memòria a Sud-àfrica: els treballs de memòria i de dol al ...

    Miguel Gila: Un equívoc humor blanc. Entre Franco i l'antifranquisme 

    Lobato Guembe, Marc (Date of defense: 2016-01-20)

    Més enllà de la qualitat i la innovació de les seves creacions de Miguel Gila (1919-2001), la imatge pública d’aquest humorista creada pels mitjans de comunicació a través de notícies i entrevistes va permetre que aconseguís ...

    Música i intel·ligència espiritual a través de l'audiovisual 

    Montserrat Rull, Maria Assumpta (Date of defense: 2015-12-01)

    Aquesta recerca analitza les connexions entre intel.ligència musical i intel.ligència espiritual, exemplificades a partir del món audiovisual. S'analitzen els paràmetres que interactuen en ambdues intel.ligències i els ...