Now showing items 36-55 of 207

    Cultura Corporativa: Misión, Visión y Valores en la Gestión Estratégica de las empresas del sector de la Automoción en España 

    Martos Calpena, Ramon (Date of defense: 2009-12-21)

    El título de la Tesis responde a lo que es el objetivo general de ésta:conocer y analizar la relación existente entre las prácticas empresariales enrelación a sus empleados y la Dirección Estratégica, con la cultura ...

    ¿De que manera los modelos de negocio estructuran la planificación estratégica para que los planes ganen en autoridad legitimidad y bondad? 

    Arjones Rodríguez, Roberto (Date of defense: 2016-02-08)

    Business models can be considered as the 'logic of the firm' on how the firm creates and captures value for its stakeholders. It can be seen as a "reflection" of the strategy carried out. Thus, the present and future ...

    Desarrollo de competencias de inteligencia emocional (IE) en el perfil profesional de la ingeniería civil 

    Aguilar Villajos, Javier (Date of defense: 2023-12-01)

    (English) This research project is to discuss. contrast and demonstrate the need to influence the training and development of emotional intelligence competences in the civil engineering profile. as well as to propase a ...

    Desarrollo y evaluación de la eficacia de un método para la generación de optimismo y productividad en los recursos humanos de las organizaciones 

    Muriel Redondo, Lorenzo (Date of defense: 2018-06-07)

    Introducción: Este trabajo pretende abrir una nueva línea de investigación en orden a la construcción y demostración de un método que permita lograr la mejora del nivel de optimismo de las personas, para que redunde en un ...

    Desempeño de las oficinas de transferencia universitarias como intermediarias para la transferencia de conocimiento : percepción del investigador 

    Olaya Escobar, Erika Sofía (Date of defense: 2017-06-28)

    The contemporary university is a combination of teaching, research and business interests that offers innovative solutions through knowledge and technology transfer mechanisms (KTT) and enhances the links with the industrial ...

    Desenvolupament d'una metodologia per a l'establiment de tipologies microregionals: el cas de les comarques de Catalunya 

    Gil Martín, Joan Carles (Date of defense: 1999-07-30)

    Aquesta tesi s'emmarca dins l'àmbit de l'Economia Regional. Es pretén fer un estudi estadístic de les comarques de Catalunya amb un triple objectiu:<br/>- Estudiar les tipologies que es poden determinar a partir de la ...

    Design of off-grid renewable energy community electrification projects : analysis of micro-scale resource variations and development of optimization methods 

    Ranaboldo, Matteo (Date of defense: 2015-02-09)

    Projects relying on renewable energies are a suitable and sustainable option to electrify isolated communities autonomously. These systems produce electricity in a clean and environmentally respectful way and their cost ...

    Determinación y desarrollo de competencias para la formación del administrador 

    Felisardo, Frank da Silva (Date of defense: 2020-11-19)

    In todays professional environment, it presents day-by-day challenges to those who are inserted in that reality. Thinking about a connected, integrated, innovative, creative, and multiculturalized world is just one of these ...

    Determinants i conseqüències de la lleialtat empresarial vers les seves entitats financeres 

    Carrillo Pujol, Jordi (Date of defense: 2016-01-28)

    Loyalty has been a topic deeply studied by marketing literature. Generally speaking, companies have understood the importance of the customer loyalty, and the benefits derived. This is especially important for financial ...

    Developing innovation competences in engineering education through project-based and challenge-based learning 

    Charosky Larrieu-Let, Guido (Date of defense: 2021-12-09)

    There is a gap between industry needs and engineering graduates’ competences that since the past two decades has been under discussion. Engineering graduates are perceived as “too theoretical” by the industry and face ...

    Diagnóstico del pensamiento crítico en la enseñanza de la matemática en el contexto de la educación secundaria peruana : caso de estudio : Lima 

    Mesones Málaga, Gustavo Omar (Date of defense: 2016-07-04)

    This thesis develops a model evaluation in class of the critical thinking competence in mathematics, which was applied in the association of private schools ADECOPA constituted by 24 institutions with a population of 20,000 ...

    Diseño de sistemas de electrificación autónomos para comunidades rurales considerando incertidumbre en la estimación de la demanda 

    Galleguillos Pozo, Rosa (Date of defense: 2023-06-19)

    (English) The United Nations objective to ensure energy access for all is still far from being achieved, particularly in rural areas of developing countries. In order to expand access to electricity, isolated systems, ...

    Diseño de un plan estratégico docente para la formación de universitarios hacia la creación y dirección de empresas familiares en Barcelona, España 

    García Rodríguez, Linda (Date of defense: 2016-01-22)

    The family businesses are one of the main motors of the economy, There for the relevance of its study. The contributions of national specialists are diverse on the subject of family businesses, but the studies and developed ...

    Disponibilidad y obtención del crédito de las PYME : evidencia del mercado peruano 

    Montero Flores, Roberto Elías (Date of defense: 2015-06-16)

    The objective of the present investigation is to analyze two important issues that contribute in great measure to the economic growing of the country, as is the growing and permanence of the SMEs, framed in the access to ...

    Disseny d'un model d'avaluació de resultats de l'activitat de màrqueting per a empreses competint al mercat català i amb relació contractual amb els seus clients 

    Sansó Mata, Marc (Date of defense: 2013-07-17)

    L’objectiu de la tesi doctoral és el de desenvolupar un model que permeti valorar de forma objectiva les actuacions en matèria de màrqueting portades a terme per una organització. Aquest model està constituït per un conjunt ...

    Disseny,Aplicació i Avaluació d'un model de Gestió Hospitalària de Qualitat Total (GESHQUAT) 

    Fortuny Organs, Gabriel (Date of defense: 2002-06-27)

    TESI DOCTORAL:<br/>DISSENY, APLICACIÓ I AVALUACIÓ D'UN MODEL DE GESTIÓ HOSPITALÀRIA DE QUALITAT TOTAL<br/>(GESHQUAT)<br/><br/>L'objectiu general de la Tesi Doctoral és conceptualitzar un MODEL DE GESTIÓ HOSPITALÀRIA DE ...

    Economía social y solidaria : el cambio del consumidor hacia la energía verde 

    Saura Agel, Ma. José (Date of defense: 2016-12-15)

    In this dissertation, I propose a theoretical model to rate enterprises in the context of social, solidarity or popular economics . The model defines a model of three dimensions to classify these organizations, going from ...

    Efectos de la formación en los resultados de las empresas: el caso de Álava, País Vasco 

    Rodríguez Ossadón, Paula (Date of defense: 2013-01-21)

    The effectiveness of knowledge and technology transfer through university-business collaboration in science parks 

    Olvera, Caludia (Date of defense: 2019-09-17)

    Science and Technology Parks (STPs) facilitate the flow of knowledge and technology among universities; R&D institutions; companies and markets, and foster the creation and growth of innovation-based companies. Among the ...

    Eficiencia de mercado y el canal internet. Estudio empírico del mercado de CDs de música en Barcelona 

    Sabaté, Ferran (Date of defense: 2005-07-08)

    La consolidación del fenómeno Internet ha supuesto la creación de mercados virtuales que compiten con los mercados tradicionales. Según la teoría económica clásica, los mercados minorista en Internet deberían presentar ...