Now showing items 42-46 of 46

    Personal learning environments based on WEB 2.0 services in secondary and higher education 

    Torres Kompen, Ricardo (Date of defense: 2016-01-22)

    The emergence of Web 2.0 has not only changed the available Web technologies, but also the way people communicate and relate to one another. The growing ubiquity of Web access, and the variety of devices that allow us to ...

    Rehabilitación energética de edificios residenciales en España y objetivo europeo 2050 : propuesta y validación de una herramienta multicriterio, orientada a la toma de decisiones estratégicas y basada en la metodología de coste-óptimo y el análisis de ciclo de vida a escala territorial 

    Aguacil Moreno, Sergi (Date of defense: 2017-07-18)

    One of the top priorities of European countries is to reduce energy consumption and greenhouse gas (GHG) emissions in the built environment. To reach this goal, urban renewal processes are seen as a core strategy towards ...

    Superficies adaptables a puntos en el espacio 

    Hernández Abad, Francisco, 1952- (Date of defense: 1985-07-05)

    Es cada día más frecuente la representación de superficies mediante modelos de alambre utilizando ordenador. Una de las dificultades que presentan estos modelos es la obtención de las coordenadas de los puntos de la malla, ...

    Telepresence learning environments for opera singing, a case study 

    Rojas Rajs, Maria Teresa (Date of defense: 2012-07-05)

    The present study analyzes the data obtained in the execution of the Opera eLearning project, a multidisciplinary effort to develop a solution for Opera singing distance lessons at the graduate level, using high bandwidth ...

    Web 2.0 aplicat a la recuperació de patrimoni històric arquitectònic: una aportació metodològica a la restitució virtual d'edificis històrics 

    Voltas Aguilar, Jordi (Date of defense: 2012-02-03)

    El WEB 2.0 ha implicat compartir coneixement a un nivell sense precedents. S'han realitzat diversos models teòrics, i el fet de recollir i guardar el coneixement ha esdevingut quelcom estratègic. Una de les estructures que ...