Avaluació de correcció objectiva com a eina de millora de l'aprenentatge de la Història a Primer d'ESO, L'

Author

Insa Sauras, Yolanda

Director

Trepat, Cristòfol-A., 1947-

Date of defense

2009-02-12

ISBN

9788469275405

Legal Deposit

B.46407-2009



Department/Institute

Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials

Abstract

Les investigacions disponibles sobre el tema evidencien que una de les dificultats de l'aprenentatge de la Història tant a l'àmbit secundari com a l'universitari és la manca de continuïtat en els esforços individuals de l'alumnat per a fixar els nuclis conceptuals i procedimentals que estructuren i construeixen el seu coneixement. La present tesi doctoral intenta verificar que les proves de correcció objectiva constitueixen un vertader instrument d'avaluació-aprenentatge i que, utilitzades com a sistema avaluatiu estimulen la freqüència de l'esforç de l'estudi i, en conseqüència, l'eficiència dels resultats de l'aprenentatge.<br/><br/>Aquest estudi ha confirmat aquesta hipòtesi a través d'una mostra de 1040 alumnes de tota Catalunya, ja que la nota mitjana referent a l'examen final de l'alumnat que havia realitzat les proves objectives corresponia a un 6'25 mentre que l'alumnat que no les havia realitzat obtenia com a mitjana un 5'80. A més, aquesta tendència no només és observable de forma generalitzada, sinó que, excepte comptades excepcions, també observem aquesta centre a centre. Una vegada verificada la hipòtesi, aquesta tesi també ha servit per a explotar estadísticament les dades de l'alumnat i aconseguir informació com la correspondència de la nota de l'examen final amb el sexe, la procedència o la condició social d'alumnes i pares, les condicions de l'estudi i ajuda que l'alumne rep a casa, o, per exemple, les seves expectatives de futur.


<I>"THE EVALUATION OF OBJECTIVE CORRECTION AS A TOOL OF IMPROVEMENT OF THE HISTORY LEARNING IN FIRST OF ESO"<br/><br/>TEXT: <br/><br/>The available researches on the subject show that one of the difficulties of the History learning so much in the Secondary as the University is the lack of continuity in the individual efforts of the students to fix the conceptual and procedimentals cores that estructure and build their knowledge. This thesis tries to check that the objective tests are a true instrument of evaluation-learning and that if they are used as a evaluation system, it increase the frequency of the study effort and, as a consequence, the results of lhe learning.<br/><br/>This study has confirmed this hypothesis with a sample of 1040 students of all Catalonia. The final examination's average note of the students that had realized the objective tests is 6'25 whereas the students that it had not realized them obtained as a average a 5'80. Besides, this trend isn't only observable of shape generalized, but that, except counted exceptions, also observe this high school to school.<br/><br/>Once the hypothesis confirmed, this thesis also has been useful for treating the students' datum statiscally and to get information like the relation between the final note and the student's sex, the geographical origin or the social condition of the students and their parents, the student's habits of study or the help that he/she receives at home. </I>

Keywords

Educació Secundària Obligatòria (ESO); Proves objectives (Educació); Aprenentatge; Ensenyament; Història

Subjects

373 - Kinds of school providing general education

Knowledge Area

Ciències de l'Educació

Documents

00.YIS_PRESENTACIO.pdf

69.99Kb

01.YIS_CAPITOL_1.pdf

126.3Kb

02.YIS_CAPITOL_2.pdf

146.6Kb

03.YIS_CAPITOL_3.pdf

126.4Kb

04.YIS_CAPITOL_4.pdf

132.4Kb

05.YIS_CAPITOL_5.pdf

228.2Kb

06.YIS_CAPITOL_6_CONCLUSIONS.pdf

61.07Kb

07.YIS_BIBLIOGRAFIA.pdf

41.42Kb

08.YIS_ANNEX_1.pdf

51.18Kb

09.YIS_ANNEX_2.pdf

792.9Kb

10.YIS_ANNEX_3.pdf

26.43Kb

11.YIS_ANNEX_4.pdf

826.2Kb

12.YIS_ANNEX_5.pdf

2.643Mb

13.YIS_ANNEX_6.pdf

1.442Mb

14.YIS_ANNEX_7.pdf

67.46Kb

15.YIS_ANNEX_8.pdf

105.8Kb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)