Transportation, Air Pollution And Physical ActivitieS ; an integrated health risk assessment programme of climate change and urban policies (TAPAS)

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciències Experimentals i de la Salut
dc.contributor.author
Rojas Rueda, David
dc.date.accessioned
2013-12-10T18:22:33Z
dc.date.available
2013-12-10T18:22:33Z
dc.date.issued
2013-05-24
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/127112
dc.description.abstract
Introduction Interventions to reduce greenhouse gas emissions and mitigate climate change can involve co-benefits of health, with special active transportation policies (including walking, cycling and travelling by public transport) having the potential to provide both co-benefits to environmental and public health. Methods A health impact assessment approach has been performed using a quantitative model for estimating the health impacts of different active transportation policies in urban areas. Result We have quantified the impacts of two risk factors, air pollution and traffic accidents, as well as the protective effect of physical activity. In total, the benefits of physical activity exceed the risks associated with active transport policies. Conclusions Active transportation policies can produce substantial benefits for public health, which are mainly associated with increased levels of physical activity.
eng
dc.description.abstract
Introducción Las intervenciones para reducir las emisiones de gases de efecto invernadero y cambio climático, pueden conllevar co-beneficios para la salud. En especial las políticas de transporte activo (caminar, viajar en bicicletas o en transporte público) pueden tener la capacidad de proveer beneficios para el medioambiente y la salud. Métodos Mediante el abordaje de la evaluación de impactos en salud se ha utilizado una modelo cuantitativo par estimar los impactos en salud de diferentes intervenciones o políticas de transporte activo, en áreas urbanas. Resultado Se cuantificaron los impactos de dos factores de riesgo, la contaminación del aire y los accidentes de tráfico. Se cuantifico además el efecto protector de la actividad física. En conjunto los beneficios de la actividad física superaron a los riesgos asociados con las políticas de transporte activo. Conclusiones Las políticas de transporte activo pueden producir grandes beneficios para la salud de la población. Estos beneficios están asociados principalmente con el incremento en los niveles de la actividad física.
spa
dc.description.abstract
Introducció Les intervencions per reduir les emissions de gasos d'efecte hivernacle i canvi climàtic, poden implicar beneficis per a la salut. Especialment les polítiques de transport actiu (caminar, viatjar en bicicletes o en transport públic) poden tenir la capacitat de proveir beneficis per al medi ambient i la salut. Mètodes Mitjançant l'abordatge de l'avaluació d'impactes en salut s'ha utilitzat una model quantitatiu per estimar els impactes en salut de diferents intervencions o polítiques de transport actiu en àrees urbanes. Resultat Es van quantificar els impactes de dos factors de risc, la contaminació de l'aire i els accidents de trànsit. Es va quantificar a més l'efecte protector de l'activitat física. En conjunt els beneficis de l'activitat física superar els riscos associats amb les polítiques de transport actiu. Conclusions Les polítiques de transport actiu poden produir grans beneficis per a la salut de la població. Aquests beneficis estan associats principalment amb l’incremento en els nivells de l'activitat física.
cat
dc.format.extent
288 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Air Pollution
dc.subject
Physical Activity
dc.subject
Traffic Accidents
dc.subject
Bicycle
dc.subject
Pedestrian
dc.subject
Public Transport
dc.subject
Health Impact Assessment
dc.subject
Contaminación del Aire
dc.subject
Actividad Física
dc.subject
Accidentes de Trafico
dc.subject
Bicicleta
dc.subject
Peatón
dc.subject
Transporte Público
dc.subject
Evaluación de Impactos en la Salud
dc.subject
Contaminació de l'Aire
dc.subject
Activitat Física
dc.subject
Accidents de Trànsit
dc.subject
Vianant
dc.subject
Transport Públic
dc.subject
Avaluació d'Impactes en la Salut
dc.title
Transportation, Air Pollution And Physical ActivitieS ; an integrated health risk assessment programme of climate change and urban policies (TAPAS)
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
614
cat
dc.contributor.authoremail
drojas@creal.cat
dc.contributor.director
Nieuwenhuijsen, Mark J.
dc.contributor.codirector
De Nazelle, Audrey
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B. 29150-2013
dc.description.degree
Programa de doctorat en Biomedicina


Documents

tdr.pdf

5.917Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)