Las estrategias competitivas de las micro y pequeñas empresas detallistas ante la gran distribución.

Author

Garrido Pavia, Jordi

Director

Bou Bauzà, Guillem

Date of defense

2012-10-09

Legal Deposit

B. 6185-2013

Pages

381 p.



Department/Institute

Universitat Internacional de Catalunya. Departament d'Economia i Organització d'Empreses

Abstract

La importància històrica del comerç tradicional produeix l' interés de la realització de la present tesi amb l' objetiu d' identificar les diferents estratègies competitives utilitzades en la distribució comercial per tal d' analizar, posteriorment, de quina manera la selecció concreta d' algunes d' aquestesLa importància històrica del comerç tradicional produeix l' interés de la realització de la present tesi amb l' objetiu d' identificar les diferents estratègies competitives utilitzades en la distribució comercial per tal d' analizar, posteriorment, de quina manera la selecció concreta d' algunes d' aquestes estratègias competitives poden ajudar a les micro i petites empreses detallistes a competir en front la gran distribució i fer-les sostenibles en el paisatge i la vida del país. A partir d' aquest objetiu, a més, aquesta tesi oferirà resposta a les següents preguntes: -Poden els micro i petits detallistes tradicionals utilitzar les mateixes estratègies competitives que la gran distribució? -Presenten els micro i petits detallistes tradicionals unes característiques competitives comunes que els hi permeten utilitzar les mateixes estratègies competitives per enfrontar-se a la gran distribució? -Conèixen els micro i petits detallistes els seus punts febles i els seus avantatges competitius? -Tenen els micro i petits detallistes prou preparació per tal de generar per si mateixos un canvi competitiu al seu negoci? -Poseeixen els micro i petits detallistes una visió clara del seu model de negoci? -Tenen els micro i petits detallistes una visió en comú del mercat? -Poden tots els micro i petits detallistes competir amb les mateixes estratègies contra la gran distribució, amb independència de la seva ubicació geogràfica? estratègias competitives poden ajudar a les micro i petites empreses detallistes a competir en front la gran distribució i fer-les sostenibles en el paisatge i la vida del país. A partir d' aquest objetiu, a més, aquesta tesi oferirà resposta a les següents preguntes: -Poden els micro i petits detallistes tradicionals utilitzar les mateixes estratègies competitives que la gran distribució? -Presenten els micro i petits detallistes tradicionals unes característiques competitives comunes que els hi permeten utilitzar les mateixes estratègies competitives per enfrontar-se a la gran distribució? -Conèixen els micro i petits detallistes els seus punts febles i els seus avantatges competitius? -Tenen els micro i petits detallistes prou preparació per tal de generar per si mateixos un canvi competitiu al seu negoci? -Poseeixen els micro i petits detallistes una visió clara del seu model de negoci? -Tenen els micro i petits detallistes una visió en comú del mercat? -Poden tots els micro i petits detallistes competir amb les mateixes estratègies contra la gran distribució, amb independència de la seva ubicació geogràfica?


La importancia histórica del comercio tradicional produce el interés de la realización de esta tesis con el objetivo de identificar las diferentes estrategias competitivas utilizadas en la distribución comercial para analizar, posteriormente, de qué forma la selección concreta de algunas de estas estrategias competitivas pueden ayudar a las micro y pequeñas empresas detallistas a competir ante la gran distribución y hacerlas sostenibles en el paisaje y la vida del país. A partir de este objetivo, además, esta tesis dará respuesta a las siguientes preguntas: -¿Pueden los micro y pequeños detallistas tradicionales utilizar las mismas estrategias competitivas que la gran distribución? -¿Presentan los micro y pequeños detallistas tradicionales unas características competitivas comunes que les permitan utilizar las mismas estrategias competitivas para enfrentarse a la gran distribución? -¿Conocen los micro y pequeños detallistas sus puntos débiles y sus ventajas competitivas? -¿Tienen los micro y pequeños detallistas la suficiente preparación como para generar por sí mismos un cambio competitivo en su negocio? -¿Poseen los micro y pequeños detallistas una visión clara de su modelo de negocio? -¿Tienen los micro y pequeños detallistas una visión común de su mercado? -¿Pueden todos los micro y pequeños detallistas competir con las mismas estrategias contra la gran distribución, independientemente de su ubicación geográfica?

Keywords

Estratègia; Comerç; Competitiva; Detallista; Estrategia; Comercio; Strategy; Retail; Competitive; Retailer

Subjects

33 - Economics. Economic science; 339 - Trade. Commerce. International economic relations. World economy

Knowledge Area

Direcció estratègica

Documents

Tesi_Jordi_Garrido.pdf

3.408Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)